Ekonomisk Oberoende Innan 30.

Visst hade det varit fantastiskt att vara ekonomiskt oberonde ? Man slipper att få ånges över den där tröjan man köpte igår eller dem där jeans som man bara var tvungen att ta med sig hem.
Allting hade varit mycket enklare. Visst hade det ? Tänk att bara gå in på topshop shoppa det snygga linnet för 900 kr, shoppa hela dagarna, luncha på stan 6 dagar i veckan. Ta en weekend till Mallorca. Åk iväg en helg till Paris & bara njuta utav allt som livet har att erbjuda. Man slipper den där klumpen i halsen, oron över hur pengarna ska räcka till. Du kan leva ditt liv utan att ständigt behöva att oroa dig över allt som har med pengarkris att göra. Du kan njuta, bara leva. Livet sätter inga gränser. Varje dag är ett nytt äventyr. Det handla bara om att våga ge & att våga ta. Dem flesta tvekar alldeles för länge tills det är för sent & sedan så går åren & dem tänker på allt som dem inte gjorde när dem fortfarande var unga & hade hälsan på topp. Så jag tänker inte tveka. Jag ska följa min dröm. Jag vet vad jag vill bli & vad jag vill arbeta med. Så ni som går i gymnasiet tar vara på dessa 3 underbara åren för sedan kliver ni in i vuxenvärlden med allt det innebär. Mitt mål innan jag är 30 är att vara ekonomiskt oberoende. Det är ingen frågan hur jag ska klara det ? Kommer jag att klara det ? Jag ska klara det ! Resan dit kommer att vara svett, tårar, skratt & lycka. Man ska inte oroa sig i onödan ellerhur ? ;)
Hur ser din framtid ut ? drömmar ?, mål ?

Ps. Komihåg tveka aldrig. Ingenting är rätt eller fel. Alltig handlar om att våga ! Ds.

Kommentarer
Postat av: Linn

Vilken grym inställning! Go du! Fick en pepp som tusan..



Här är början på min dröm, http://www.strombackfolkhogskola.se.. :)

2009-06-08 @ 22:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0